Çevrimdışı Pazarlama Nedir?
Çevrimiçi pazarlama yöntemlerini ve stratejilerini içermeyen pazarlamayı ifade eder. Kampanyalar oluşturmak ve satış sayısını artırmak gibi geleneksel pazarlama hedeflerini oluşturmak ve ulaşabilmek için çevrimdışı medya kanalları kullanılır. Bu medya kanalları arasında;
Televizyon reklamları
Radyo
Telefon aramaları ve kısa mesajlar
Broşürler
Gazeteler
Reklam panoları gibi kanallar bulunmaktadır.
İnternet kullanımı bu kadar artmadan önce çevrimdışı pazarlama her işletme tarafından oldukça yaygın bir şekilde kullanılıyordu. Ancak gelişen internet çağı sayesinde bu pazarlama değişiklik göstermeye başladı.
Çevrimdışı pazarlama dikkatle geliştirilmesi ve planlanması gereken bir stratejidir. Çevrimdışı pazarlama yalnızca metin yayınlamak veya radyo reklamı yayınlamak değildir. Oldukça fazla yaratıcılık ve sıkı çalışma gerektiren karışık bir süreçtir.
Çevrimdışı Pazarlamanın Avantajları
-İnternet kullanmayan kullanıcılara ulaşabilirsiniz.
-Oldukça fazla sayıda kitleye ulaşabilirsiniz.
-Maliyeti düşüktür ve etkilidir.