Dijital Pazarlama Nedir?
Dijital Pazarlama Nedir?
Ürünlerinizin dijital ortamlarda pazarlamasının yapılmasına dijital pazarlama denmektedir. İnternetin oldukça hızlı bir şekilde yayılması sonucu ticaret ve pazarlama anlayışı değişmiş, dijital pazarlama ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Markalar dijital kanallar kullanarak potansiyel müşterilerine ürün ya da hizmetlerini pazarlama yoluna girmiştir. Sosyal medya uygulamaları, mobil uygulamalar, web uygulamaları, web siteleri, televizyon gibi platformlar aracılığıyla dijital pazarlama ortamları oluşturulmuştur.
Dijital pazarlama sayesinde daha çok potansiyel müşteriye, daha geniş bir kitleye ulaşabilirsiniz. Müşterilerinize hızlı ve etkili bir biçimde ulaşabilmek için uygun stratejiler kullanmanız gerekir.
Dijital Pazarlama ile Geleneksel Pazarlama Farkları
Maliyet: Dijital pazarlama sayesinde daha az maliyetle daha uygun potansşyel müşterilere ulaşabilirsiniz.
Zaman ve Süreklilik: Geleneksek pazarlamada reklamlarınız belirli zaman dilimlerinde yayınlanır. Dijital pazarlamada reklamlarınız 7/24 yayında olur.
İletişim ve Etkileşim: Dijital pazarlama sayesinde potansiyel müşterilerinizin tepkisini ölçme imkanına sahip olursunuz.
Performans Analizi: Dijital reklamların sonucu ölçülebilirdir.
Hedef Kitle Erişimi: Dijital pazarlama sayesinde reklamlarınızın kime gösterileceğini seçebilirsiniz.
Dijital Pazarlama Çeşitleri
Satış Ortaklığı
Mobil Pazarlama
E-Posta Pazarlaması
Görüntülü Reklamlar
SEM(Arama Motoru Pazarlaması)
Influencer Marketing
Sosyal Medya Pazarlaması
İçerik Pazarlaması
SEO(Arama Motoru Optimzasyonu)